Haziq Berendam



Minggu lepas balik kampung teluk intan rumah ibu mertua ku. Balik kampung ni memang betul-betul duduk rumah x pi mana2.
Tugas aku kat kampung ni memasak jer la. Abis nak wat per lagik makan tengahari n makan malam. Tapi breakfast mmg aku x amik part. Tugas aku just duduk and makan.Tak sempat plak nk menagkap gambo juadah nyer

Tapi aku rasa orang yang paling seronok sekali balik kampung adalah si kecik Adam Haziq. Gembira sungguh dia maklumla laman rumah embah nya luas.. aku rasa ntah berapa kali dia tawaf keliling rumah sambil mengejar ayam itik kucing…semua dia pangil ayam. Ayam mmg ayam la, itik pun panggil ayam . kucing pun panggil ayam…. gembiranya.lah.

Paling best sekali Haziq dapat berendam di tengah laman.. aku tau hajat dihatinya nk terjun terus kat dalam bendang tuh … tapi apa kan daya ..dalam besen jua dilepaskan keinginan nya itu.. …embah nya pulak yang teruja tgk cucu sulung nya main air

Nanti ibu, ayah, taun depan akan ku tejun jua kedalam bendang itu
..hahahahah

0 Response to "Haziq Berendam"

Post a Comment