Kepah oh Kepah

Masa balik muar minggu lepas aku beli kupang 3 kilo and kepah sekilo. 1kg kupang untuk kak nora (babysitter haziq) and 2 kg lagi nk bawak balik teluk intan ujung minggu ni.Simpan dalam fridge. Al-kisah malam tadi aku pun masak la kepah bercili. Itupun kira 1st time la masak kepah. Memang tak penah masak pun sebelum nih. Dah siap masak semua mcm biasa la dah hidang ayah Haziq pun makan dulu. Biasanya kami makan memang bergilir sebab nk makan dengan tenang nanti Haziq kacau. Masa makan tuh ayah Haziq cakap nape lain macam jek kepah ni. Tapi aku wat tak tau jek sebab aku x nampak apa yang pelik pun. Nampak sedap jek. Lagipun aku anggap ayah Haziq pun kira 1st time makan bukan dia tau pun.

Ayah haziq pun teruskan makan. Tapi dia makan x banyak aku suruh habiskan nasi tapi x abis.Dia kata dah rasa mual. Aku biasa la malam x mau makan nasi (konon). Pastu aku pulak ambik turn makan. Aku pn makan la kepah tadi. Apasal rasa lain macam jek. Sungguh... kepah ni lom masak. HAHHAHAHAH Selamat la laki aku makan kepah mentah hahahaha.Rupa-rupanya kepah ni kena masak lama-lama sket tak sama macam kerang. Kalau kerang bila kulit dia dh tersenyum tuh maknanya dh masak la kan. Tapi kepah ni lain.Kulit dia tebal dan isi dia pun besar. kena masak lama sikit baru dia masak.

Tapi aku cerdik hehehe. Aku x nak makan kepah mentah. So aku masukan la semula dalam kuali pastu tutup biar sampai 5 minit. pastu sume air dia akan kuar dan jadi banyak kuah. Baru la masak HAHAHAAH..

Nasib Baik pagi tadi ayah Haziq tak sakit perut makan kepah mentah...Rasa bersalah pulak aku.



Kepah ni memang besar. Cuba bandingkan dengan tomato tuh. Tomato tuh besar tau size normal

0 Response to "Kepah oh Kepah"

Post a Comment